Wallball

Sinds 2012 geeft Stichting Score in de wintermaanden muurkaatstrainingen, zo kun je het gehele jaar kaatstraining bij Score volgen. Stichting Score heeft als doelstelling kaatsers plezier te laten beleven aan hun sport en ze goed mogelijk te begeleiden en ondersteunen.

One Wall Handball (muurkaatsen) is in Friesland nog een jonge sport maar een sportdiscipline voor de toekomst: laagdrempelig, makkelijk aan te leren en te spelen, flitsende rally’s, weinig missers maar veel winners, verrijkend voor het voetenwerk etc. Heel wat kaatsers hebben er al heel veel plezier aan beleefd. Veel kaatsers zien het als een aanvulling en ondersteuning van het Friese kaatsen in de zomer. Anderen spelen gewoon graag een wedstrijdje omdat het een attractief, snel en gezellig spel is. Het Wallball wordt overal ter wereld gespeeld in allerlei varianten. Inmiddels in meer dan dertig landen wordt Wallball gespeeld.

Wat houdt Wallball training bij Stichting Score in:

• Per seizoen worden er zestien trainingen gegeven door gediplomeerde trainers. Een training duurt een uur en een kwartier
  • Trainingen zijn van oktober tot maart
  • Iedere kaatser ontvangt een trainingsoutfit

Trainingen

Score geeft Wallball training aan alle leeftijdscategorieën. De trainingen worden gegeven van oktober tot maart.

De trainingen vinden plaats in:
Sporthal Schatzenburg (Menaldum)
Sporthal De Trije (Franeker)

Trainers

Bijna alle Wallball trainers bij Score spelen zelf ook het spel en hebben veel ervaring.
De trainers bij Score voor het Wallball seizoen 2018-2019 zijn:
Jan Willem van Beem
Pieter Jan Leijenaar
Simon Minnesma
Pieter van der Schoot
Kees van der Schoot
Harmke Siegersma
Tjisse Steenstra
Jelte Visser
Hans Wassenaar
Marrit Zeinstra
Geert vanderVelden ( coördinator Score Wallball)

Toernooien

Elke maand organiseert Score een jeugdtoernooi en een seniorentoernooi.

De jeugdtoernooien worden dit jaar georganiseerd op zaterdag 10 november, zaterdag 15 december/zondag 16 december (Internationaal Jeugdtoernooi) 2018 en op zaterdag 26 januari (categorie 11- en 13-) en zaterdag 2 februari 2019 (categorie 15- en 17-).
Zaterdag 2 maart en zondag 3 maart 2019, jeugdtoernooi Score/Killshot.

De seniorentoernooien zijn op zaterdag 24 november 2018 en op zaterdag 9 februari 2019.

Tijdens het jeugdtoernooi wordt er gespeeld in de leeftijdscategorieën :
categorie 11 and under
categorie 13 and under
categorie 15 and under
categorie 17 and under

Het seniorentoernooi is voor iedereen die 18 jaar en ouder is.

Elk jaar wordt er in december een Internationaal Wallball Jeugdtoernooi georganiseerd.
Naast kaatsers uit Nederland doen er ook kaatsers mee uit België, Spanje en Ierland.

Informatie en aanmelding

Lijkt het je leuk om muurkaatstraining bij Stichting Score te volgen? Wij nodigen je graag uit om in de wintermaanden bij Stichting Score te komen muurkaatsen. Voor meer informatie of aanmelding kun je een mail sturen naar: info@stichtingscore.nl