Wallball

Sinds 2012 geeft Score in de wintermaanden muurkaatstrainingen, zo kun je het gehele jaar kaatstraining bij Score volgen. Score heeft als doelstelling kaatsers plezier te laten beleven aan hun sport en ze goed mogelijk te begeleiden en ondersteunen.

One Wall Handball (muurkaatsen) is in Friesland nog een jonge sport maar een sportdiscipline voor de toekomst: laagdrempelig, makkelijk aan te leren en te spelen, flitsende rally’s, weinig missers maar veel winners, verrijkend voor het voetenwerk etc. Heel wat kaatsers hebben er al heel veel plezier aan beleefd. Veel kaatsers zien het als een aanvulling en ondersteuning van het Friese kaatsen in de zomer. Anderen spelen gewoon graag een wedstrijdje omdat het een attractief, snel en gezellig spel is. Het Wallball wordt overal ter wereld gespeeld in allerlei varianten. Inmiddels in meer dan dertig landen wordt Wallball gespeeld.

Wat houdt Wallball training bij Score in:

• Per seizoen worden er zestien trainingen gegeven door gediplomeerde trainers. Een training duurt een uur en een kwartier
  • Trainingen zijn van oktober tot maart
  • Iedere kaatser ontvangt een trainingsoutfit

Trainingen

Score geeft Wallball training aan alle leeftijdscategorieën. De trainingen worden gegeven van oktober tot maart.

De trainingen vinden plaats in:
Sporthal Schatzenburg (Menaldum)
Sporthal De Trije (Franeker)

Woensdagavond Franeker: Junioren/Senioren Dames en Heren
Vrijdagmiddag/avond Franeker: Categorie 11-, Categorie 13-, Categorie 15- en Categorie 17-
Zondag Menaldum: Categorie 11-, Categorie 13-, Categorie 15-, Categorie 17- en Categorie 19-

Trainers

Bijna alle Wallball trainers bij Score spelen zelf ook het spel en hebben veel ervaring.
De trainers bij Score voor het Wallball seizoen 2023-2024 zijn:

Jorn Lars van Beem
Steven Koster
Simon Minnesma
Mark Minnesma
Tjisse Steenstra
Corné Tuinenga
Hans Wassenaar
Marrit Zeinstra
Geert vanderVelden ( coördinator Score Wallball)

Toernooien

Onderstaand overzicht van de muurkaatstoernooien 2023 – 2024 vinden plaats in de Roelengahal te Menaldum: Iedereen is van harte welkom om aan de Wallball toernooien van Score deel te nemen.

Jeugd Wallball Score toernooien:
Zaterdag 25 november 2023
Vrijdag 5 en zaterdag 6 januari (internationaal jeugdtoernooi) 2024
Zondag 3 februari 2024

Senioren Wallball Score toernooien:

Geen

Tijdens het jeugdtoernooi wordt er gespeeld in de leeftijdscategorieën :
categorie 11 and under
categorie 13 and under
categorie 15 and under
categorie 17 and under

Het seniorentoernooi is voor iedereen die 18 jaar en ouder is.

Informatie en aanmelding

Lijkt het je leuk om muurkaatstraining bij Score te volgen? Wij nodigen je graag uit om in de wintermaanden bij Score te komen muurkaatsen. Voor meer informatie of aanmelding kun je een mail sturen naar: info@stichtingscore.nl