Afgelopen zondag 12 december werd door de KNKB het Wallball NK dubbelspel georganiseerd in de sporthal De Trije in Franeker. Er werd gespeeld in verschillende leeftijdscategorieën.

De categorie 11- speelde een eigen toernooi mede georganiseerd door Score Wallball. Iedere kaatser speelde vier wedstrijden en elke keer met een andere maat. Hier was een individueel klassement.

In de categorie 19- kon niet worden gespeeld vanwege te geringe deelname. Het duo Jurrit Osinga en Mark Minnesma mochten het nu proberen bij de Heren senioren. Dat zij uiteindelijk ook de winnaars van deze categorie zouden worden was wel de grote verrassing van de dag. Zij wonnen in de finale van het gerenommeerde duo Tjisse Steenstra en Hans Wassenaar.

Er waren zondag spannende en mooie wedstrijden in de Trije. Vanwege de huidige corona-maatregelen kon er helaas geen publiek bij de wedstrijden aanwezig zijn. Hopelijk kan volgend jaar het toernooi weer met publiek worden georganiseerd en is er een grotere deelname in alle leeftijdscategorieën. Wallball wordt recreatief veel beoefend; het is laagdrempelig en kan door iedereen worden gespeeld. Het zou mooi zijn als in competitief wedstrijdverband ook meer wordt gespeeld.

Onderstaand de winnaars van het NK Wallball 2021:

Categorie 11-:
1 Melle Talsma